در حال بارگذاری ...
از سوی واحد نمایش حوزه هنری اتفاق می افتد:

انتشار شش نمایشنامه ازنمایشنامه نویسان چهارمحال و بختیاری

شش اثر نمایشنامه از نویسندگان استان چهارمحال و بختیاری از سوی واحد نمایش حوزه هنری چهارمحال و بختیاری منتشر می شود.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: واحد نمایش حوزه هنری استان پس از بررسی و ارزیابی تعدادی از آثار هنرمندان استان با هدف چاپ مجموعه نمایشنامه در نهایت  شش اثر نمایشی را برگزید که در آینده در قالب کتاب منتشر خواهد شد.

حجت ا... شیروانی افزود: نمایشنامه های «سکوت شب یلدا» و «بوته سبز»  به نویسندگی رضا ولی پور دهکردی، «دو قبیله ی غریب» به نویسندگی مسلم سلیمانیان چالشتری، «خانه» به نویسندگی کاظم حیدری چالشتری، «قطعات جدا مانده یک جنایت معمولی» به نویسندگی قاسم اسماعیلی دهکردی، و «کافور» به نویسندگی سارا اسماعیلی شش نمایش منتخب جهت چاپ می باشند.

شیروانی اظهار داشت: هنرمندان تئاتر در استان چهارمحال و بختیاری هنرمندان خلاق و با تجربه تئاتر کشور محسوب میشوند که متاسفانه تاکنون آثار این هنرمندان به صورت گروهی و یک پارچه چاپ و به جامعه هنری معرفی نشده است .

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: موضوعات و مضمون آثار نمایشی تولیدی حوزه هنری در محور های انقلاب و تمدن اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت پایداری، خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی و مسائل اجتماعی و مسائل این چنینی است.

به گفته وی با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن اجرا های زنده واحد نمایش حوزه هنری تلاش کرده در سال 1399 آثار تولیدی مکتوب را بیشتر حمایت کند.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، شش نمایشنامه انتخاب شده برای چاپ در ماه های آینده به چاپ خواهند رسید و در نشستی با حضور هنرمندان تئاتر استان رونمایی خواهند شد.




مطالب مرتبط

با اعلام هیئت انتخاب چهارمین دوره

آثار راه‌یافته به همایش تئاتر تک معرفی شدند
با اعلام هیئت انتخاب چهارمین دوره

آثار راه‌یافته به همایش تئاتر تک معرفی شدند

پس از بررسی آثار متقاضی حضور در چهارمین همایش تئاتر تک استان چهارمحال و بختیاری هیئت انتخاب 6 نمایش را جهت حضور در این رویداد معرفی و 3 نمایش را مشروط و منوط به بازبینی مجدد برای حضور معرفی کردند.

|

از سوی دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری:

اجرای نمایش میدانی «ضامن» در مدارس شهرستان لردگان
از سوی دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری:

اجرای نمایش میدانی «ضامن» در مدارس شهرستان لردگان

نمایش میدانی «ضامن» به نویسندگی سید اکبر دانیالی و کارگردانی حمیرا احمدی تولید دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری از روستای «باغ انار» در مدارس شهرستان لردگان اجرا شد.

|

نظرات کاربران