در حال بارگذاری ...

اجرای «پابرهنه، لخت، قلبی در مشت» در تماشاخانه مهر شهرکرد

«پابرهنه، لخت، قلبی در مشت» با نویسندگی، طراحی و کارگردانی علیرضا کوشک جلالی تا ۳۰ بهمن ماه در تماشاخانه مهر شهرکرد به صحنه می رود.

نمایش «پابرهنه، لخت، قلبی در مشت» (با کاروان سوخته) با نویسندگی، طراحی و کارگردانی علیرضا کوشک جلالی، بازی رضا ولی پور دهکردی از سوی گروه نمایش آرام شهرکرد  تا 30 بهمن ماه در تماشاخانه مهر شهرکرد به روی صحنه می‌رود.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری ، پابرهنه، لخت، قلبی در مشت برنده جایزه‏ نمایشنامه‏ نویسى مردمى آلمان در سال 1999 است. این نمایش تا کنون بیش از  1000 اجرا در آلمان، سویس، اتریش، اکراین، ایران، روسیه، آمریکا، ترکیه،داشته و در فستیوال‌های بین‌المللی شرکت کرده است.

در خلاصه داستان نمایش آمده است چند جوان نئو فاشیست خانه یک خانواده تُرک را در آلمان به آتش کشیدند و چندین نفر را به کام مرگ فرستادند .

علی ،پدر خانواده با طنز فوق العاده و ساده اش به جامعه آلمان می نگرد.جامعه ای که از سویی رشد اقتصادی اش بعد از جنگ جهانی دوم به معجزه و از سویی دیگر تنهایی انسان هایش به فاجعه شباهت دارد.لحظات کوبنده و درخشانِ کمیک ،همانند فیلم های چارلی چاپلین ،ناگهان سر از واقعه ای تراژیک بر می آورند که روح را به آتش می کشند.داستان به گونه ای تعریف می شود که گویی از زبان کودکی با تمام سادگی اش به گوش می رسد.

این اثر شاعرانه دیدگاه فردی را که قربانی بیگانه ستیزی شده است،بررسی می کند و تماشاگران را با خود به دنیایی سرشار از انسانیت می برد...

هدف و قصد نمایش نبش قبر کردن و تکیه بر روی دشمنی ها نیست.بر عکس شخصیت این اثر نمایشی با نام (علی)  بیش از اندازه دوست داشتنی است.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از دستیاران کارگردان: طاهره سلیمانی دهکردی، منشی صحنه: زهرا قائدی ، مدیر صحنه: آرمان براتی ، طراح پوستر: علی عبادیان ، طراح نور: داوود امینیان،  پخش موسیقی: سجاد شیرازی و  گریم:سحر آذرخش

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری این نمایش تا 30 بهمن ماه ساعت 18:30 در تماشاخانه مهر شهرکرد  به نشانی میر آباد غربی، میدان ابوریحان صحنه خواهد رفت.




مطالب مرتبط

با تقدیم اجرای اول به هنرمند پیشکسوت تئاتر  رضا ولی پور دهکردی

نمایش «شهر شکلاتی» در تماشاخانه مهر روی صحنه رفت
با تقدیم اجرای اول به هنرمند پیشکسوت تئاتر رضا ولی پور دهکردی

نمایش «شهر شکلاتی» در تماشاخانه مهر روی صحنه رفت

نمایش کمدی «شهر شکلاتی» به کارگردانی رضا علوی اشکفتگی با تقدیم اجرای اول خود به هنرمند پیشکسوت استان رضا ولی پور دهکردی اجرای خود را از 12 آذر ماه در تماشاخانه مهر شهرکرد آغاز کرد.

|

رضا ولی‌پور دهکردی، کارگردان نمایش «برانکو باریچو»

جشنواره تئاتر استانی در ترغیب هنرمندان جوان بسیار موثر است
رضا ولی‌پور دهکردی، کارگردان نمایش «برانکو باریچو»

جشنواره تئاتر استانی در ترغیب هنرمندان جوان بسیار موثر است

رضا ولی‌پور دهکردی، نویسنده و کارگردان نمایش «برانکو باریچو»، برگزاری جشنواره‌های تئاتر استانی را در ترغیب هنرمندان جوان برای پرداختن به این هنر، بسیار موثر می‌داند.

|

صحنه تئاتر چهارمحال و بختیاری با آغاز جشنواره سی و پنجم رونق گرفت

صحنه تئاتر چهارمحال و بختیاری با آغاز جشنواره سی و پنجم رونق گرفت

سی و پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری با حضور 13 اثر نمایشی از ۱۵ آبان کار خود را آغاز کرد تا صحنه تماشاخانه مهر و آمفی تئاتر امیرکبیر شهرکرد با حضور هنرمندان و مخاطبان رونقی تازه بگیرد.

|

از سوی دبیر سی و پنجمین دوره

داوران جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند
از سوی دبیر سی و پنجمین دوره

داوران جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند

با دعوت پیام احمدی دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری، سیروس همتی، جلیل رفیعی و احسان جانمی سه هنرمند عرصه تئاتر و سینمای کشور، داور آثار این دوره از جشنواره شدند.

|

نظرات کاربران