در حال بارگذاری ...
از سوی حوزه هنری استان برگزار می‌شود

دومین رویداد نمایشی تئاتر مردمی بچه های مسجد (محرابیان) در چهارمحال و بختیاری

دومین رویداد نمایشی و همایش استانی تئاتر مردمی بچه های مسجد (محرابیان) چهارمحال و بختیاری از سوی واحد نمایش حوزه هنری با همکاری کانون فرهنگی و هنری مساجد ۴ و ۵ اسفند ۱۴۰۱ در شهرکرد برگزار می شود.

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در گفتگو با درگاه تئاتر استان استان گفت: در دومین رویداد نمایشی تئاتر بچه های مسجد استان 33 گروه متقاضی بودند و پس از اجرا این 33 گروه و بازبینی آثار در حین اجرا 10 گروه از استان برای برگزاری دومین همایش استانی انتخاب شد.

احسان قائدی افزود: هدف از برگزاری این رویداد رشد و پرورش گروه های نمایشی نوجوان و جوان در مساجد استان است و تلاش داریم در طول سال با برگزاری کارگاه های آموزشی نیرو های جوان و با استعداد هنر های نمایشی را جذب و پرورش دهیم.

وی اظهار داشت : دومین همایش 4 و 5 اسفند برگزار می شود و از شهرستان های شهرکرد، بروجن، فارسان و لردگان آثار هنرمندان بچه های مسجد اجرا خواهد شد.

به گفته وی : در پایان این رویداد سه اثر برتر برای معرفی به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد معرفی خواهد شد و از گروه های برگزیده تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی یاد آور شد: اجرا های نمایش های این رویداد 4 اسفند در دو باکس صبح و بعد اظهر طراحی شده و در اجرا های صبح نمایش های  «چادر سفید» به کارگردانی: سمیه نفر، «دوستی ابدی» به کارگردانی: علی آقابابایی، «کوچه پشتی نیره خاتون» به کارگردانی مشترک مژگان فرخجور و صدیقه امانی، «چادر سفید» به کارگردانی حمیرا احمدی و «رخت شور» به کارگردانی فاطمه حیدری اجرا خواهد شد.

همچنین نمایش های «خوان اول شاهنامه» به «خوان اول شاهنامه» به کارگردانی زهره خوانساری، «قدم نو رسیده» به کارگردانی نسیم سلطانی، «چادر سفید» به کارگردانی آتنا علی محمدی، «دختران مسجد روستایی ما» به کارگردانی فاطمه عباسی، و «لیلا» به کارگردانی فاطمه جعفری اجرا خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان افزود: در 5 اسفند نیز ضمن برگزاری کارگاه آموزشی منتخبین این رویداد در اختتامیه معرفی خواهند شد.

به گزارش تئاتر جهارمحال و بختیاری، علاقه مندان برای دیدن این آثار می توانند 4 اسفند از ساعت 9 صبح به نگارخانه سوره و نمازخانه سازمان تبلیغات اسلامی استان واقع در شهرکرد خیابان شریعتی نبش کوچه 60 مراجعه نمایند.




مطالب مرتبط

از سوی دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری:

اجرای نمایش میدانی «ضامن» در مدارس شهرستان لردگان
از سوی دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری:

اجرای نمایش میدانی «ضامن» در مدارس شهرستان لردگان

نمایش میدانی «ضامن» به نویسندگی سید اکبر دانیالی و کارگردانی حمیرا احمدی تولید دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری از روستای «باغ انار» در مدارس شهرستان لردگان اجرا شد.

|

ثریا امینیان داور  چهارمین همایش تئاتر تک:

همایش تئاتر تک نقطه شروع یک جریان تاثیر گذار در تئاتر استان
ثریا امینیان داور چهارمین همایش تئاتر تک:

همایش تئاتر تک نقطه شروع یک جریان تاثیر گذار در تئاتر استان

ثریا امینیان داور چهارمین همایش تئاتر تک معتقد است این همایش که به همت حوزه هنری و آموزشگاه تئاتر آرام برگزار شده می تواند نقطه شروع یک جریان بسیار تاثیر گذار در تئاتر استان باشد.

|

با اعلام هیئت انتخاب چهارمین دوره

آثار راه‌یافته به همایش تئاتر تک معرفی شدند
با اعلام هیئت انتخاب چهارمین دوره

آثار راه‌یافته به همایش تئاتر تک معرفی شدند

پس از بررسی آثار متقاضی حضور در چهارمین همایش تئاتر تک استان چهارمحال و بختیاری هیئت انتخاب 6 نمایش را جهت حضور در این رویداد معرفی و 3 نمایش را مشروط و منوط به بازبینی مجدد برای حضور معرفی کردند.

|

نظرات کاربران