در حال بارگذاری ...

برترین‌های جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در شهرکرد معرفی شدند

دومین رویداد نمایشی و همایش استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد چهارمحال و بختیاری جمعه شب از سوی حوزه هنری با معرفی گروه‌های برتر پایان یافت.

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: سه نمایش « لیلا» به کارگردانی فاطمه جعفری از کانون انصار المهدی گوجان، «دختران مسجد روستایی ما» به کارگردانی فاطمه عباسی از کانون مهدیه نقنه و «کوچه پشتی نیره خاتون» به کارگردانی مشترک مژگان فرخ‌پور و صدیقه امانی از کانون نور الزهرا سفید دشت به ترتیب به عنوان مقام اول تا سوم به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد کشوری معرفی شدند.

احسان قائدی افزود: در این دوره از جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد ۱۰ گروه به اجرا پرداختند.

به گفته وی، این ۱۰گروه از بین ۳۳ گروه از سراسر استان برای مرحله استانی انتخاب شدند و سه گروه به جشنواره کشوری بچه‌های مسجد معرفی شد.

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری یادآور شد: زهرا اسماعیلی ، ثریا امینیان و قاسم اسماعیلی داوران این دوره از جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد بودند.

به گفته قائدی، نمایش‌های «چادر سفید» به کارگردانی، سمیه نفر، «دوستی ابدی» به کارگردانی، علی آقابابایی، «کوچه پشتی نیره خاتون» به کارگردانی مشترک مژگان فرخ‌پور و صدیقه امانی، «چادر سفید» به کارگردانی حمیرا احمدی و رخت شور به کارگردانی فاطمه حیدری در این جشنواره حضور داشتند.

وی گفت: همچنین نمایش‌های «خوان اول شاهنامه به خوان اول شاهنامه» به کارگردانی زهره خوانساری، «قدم نو» رسیده به کارگردانی نسیم سلطانی، «چادر سفید» به کارگردانی آتنا علی‌محمدی، «دختران مسجد روستایی ما» به کارگردانی فاطمه عباسی و «لیلا» به کارگردانی فاطمه جعفری به روی صحنه رفت.

رییس حوزه هنری استان یادآور شد: هدف از برگزاری این رویداد رشد و پرورش گروه‌های نمایشی نوجوان و جوان در مساجد استان است و تلاش داریم در طول سال با برگزاری کارگاه‌های آموزشی نیروهای جوان و با استعداد هنرهای نمایشی را جذب و پرورش دهیم.

تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از جمله رخدادها و جشنواره‌هایی است با استقبال جوانان و نوجوانان همراه شده است.

این رویداد از سوی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با همکاری کانون فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شد.




مطالب مرتبط

با اعلام هیئت انتخاب چهارمین دوره

آثار راه‌یافته به همایش تئاتر تک معرفی شدند
با اعلام هیئت انتخاب چهارمین دوره

آثار راه‌یافته به همایش تئاتر تک معرفی شدند

پس از بررسی آثار متقاضی حضور در چهارمین همایش تئاتر تک استان چهارمحال و بختیاری هیئت انتخاب 6 نمایش را جهت حضور در این رویداد معرفی و 3 نمایش را مشروط و منوط به بازبینی مجدد برای حضور معرفی کردند.

|

ثریا امینیان داور  چهارمین همایش تئاتر تک:

همایش تئاتر تک نقطه شروع یک جریان تاثیر گذار در تئاتر استان
ثریا امینیان داور چهارمین همایش تئاتر تک:

همایش تئاتر تک نقطه شروع یک جریان تاثیر گذار در تئاتر استان

ثریا امینیان داور چهارمین همایش تئاتر تک معتقد است این همایش که به همت حوزه هنری و آموزشگاه تئاتر آرام برگزار شده می تواند نقطه شروع یک جریان بسیار تاثیر گذار در تئاتر استان باشد.

|

گفت و گو با کارگردان، نویسنده و بازیگر نمایش «شام آخر»

وجود سالن استاندارد با امکانات کافی؛ تنها کمک مسئولان به تئاتری‌ها
گفت و گو با کارگردان، نویسنده و بازیگر نمایش «شام آخر»

وجود سالن استاندارد با امکانات کافی؛ تنها کمک مسئولان به تئاتری‌ها

مینا حیدری سورشجانی، کارگردان، نویسنده و بازیگر نمایش شام آخر شرکت کننده در چهارمین همایش تئاتر تک مهمترین کمک مسئولان کشور را وجود سالن استاندارد با امکانات کافی می دانند.

|

فرشته قادری کارگردان شرکت کننده در تئاتر تک

تئاتر تک یکی از گونه‌های دشوار بازیگری است
فرشته قادری کارگردان شرکت کننده در تئاتر تک

تئاتر تک یکی از گونه‌های دشوار بازیگری است

فرشته قادری دهکردی، طراح و کارگردان نمایش رژگونه شرکت کننده در همایش تئاتر تک می‌گوید:تئاتر تک یکی از گونه‌های دشوار بازیگری است چرا که بازیگر باید همه فضایی که لازم بوده را برای مخاطب به تصویر بکشد.

|

نظرات کاربران