در حال بارگذاری ...
اردشیر مددکار دهکردی در آستانه سال نو بهاریه‌ای منتشر کرد:

تئاتر سزاوار یک دست مهربان است

به مناسبت فرا رسیدن سال نو اردشیر مددکار دهکردی پیشکسوت تئاتر استان چهارمحال و بختیاری با انتشار بهاریه‌ای، نوروز ۱۴۰۲ شمسی ر ا به همه اهالی تئاتر و هنرمندان تبریک گفت.

به گزاش تئاتر چهارمحال و بختیاری، متن این بهاریه به شرح زیر است:

یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبر لیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال

با سلام و درود؛ در آستانه ی فرا رسیدن عید نوروز باستانی و حلول ماه مبارک رمضان و روز جهانی گرامیداشت تئاتر و طمطراق پیک بهاری و آغاز سال نو، تبریک و تهنیت صمیمانه را تقدیم شما و خانواده محترمتان داشته و در پرتو الطاف بی کران خداوندی، سلامتی و بهروزی، طراوت و شادکامی، عزت و کامیابی را آرزومندم.

الله الجمیل و یُحِب الجمال

نهال را باران باید، تا سیرابش کند، از آب حیات و آفتاب باید، تا بتواند استحکام بخشد به شاخه های تازه روییده. بسی شایسته است از همه شما مهربانان که برای ما زنده بودن و انسان بودن را معنا کردید قدردانی کنیم. کاری که شما در دنیای تئاتر به عنوان بازیگر انجام می دهید همه بدون استثناء عملی برای خلق زندگی ست که پیش از آن که شما قدمی بر روی صحنه بگذارید، وجود نداشته است. این زندگی(تئاتر) سزاوار یک دست مهربان است که آن را نگه دارد، عاشقی که آن را در آغوش گیرد، قلبی مهربان که با آن همدردی کند و ذهنی هوشیار که انگیزه مورد نیاز برای ادامه بقاء به ما بدهد.

گزافه نیست وقتی می گوییم آنچه روی صحنه انجام می دهد خود عمل زندگی است و آن را از نیستی تولید می کنید مانند ستاره سوزانی که در تاریکی می درخشد و شب را روشن می کند، و به سرمای آن گرما می بخشد. این شما هستید که دلایل درک آن را ارائه می دهید و شما هستید که نور هنر برای مقابله با ظلمت، جهل و افراطی گرائی بهره می جویید و شما هستید که مکتب زندگی را می پذیرید تا زندگی در این دنیا گسترش یابد.

عزیزان؛ اگر تئاتر امروز استان جایگاهی یافته بی شک مرهون تلاش و زحمات بی وقفه و بی شائبه هنرمندانی است که با خون دل کوشیدید تا ضمن ارتقاء هنر و فرهنگ این خِطه آن را برای همیشه زنده نگه دارد و عمر گرانبهای خود را با هنر و نقش آفرینی خویش آمیخته تا سرای هنر را شکوفا نمایند. لذا ضمن تقدیر به خاطر موفقیت های پی در پی شما بر خودمان می دانیم و می بالیم که قدردان شما باشیم. شکی نیست که اعتلای این هنر فاخر مرهون کوشش و همت هنرمندانی بی ادعاست که در راستای رونق و پویایی این هنر سهمی شایسته ایفاء می کنند. لازم است از اهتمام شایسته شما هنرمندانی که فارغ از هرگونه هیاهو، آرام و بی ادعا به زیباترین وجه در راه اندازی کلاس های آموزشی، رونق هنر نمایش، نگارش و خلق متون نمایشی ارزشمند و تولید تئاتر فاخر تلاش می کنند ارج نهیم و قدردان آن ها باشیم.

نمی توان معنایی بالاتر از تقدیر و تشکر به زبان جاری ساخت و سپاس خود را در وصف استادان خویش آشکار نمود که هرچه گوییم و سراییم کم گفته ایم.

لذا عرض می کنم: دو قدم مانده به خندیدن برگ، یک نفس مانده به ذوق گل سرخ، چشم در چشم بهار دیگر، تحفه ای یافت نکردم که کنم هدیه تان، یک سبد عاطفه دارم همه ارزانی تان

پروردگارا در این ساعات پایانی سال 1401 به خواب عزیزان مان، آرامش/ به بیداری شان، آسایش/ به زندگی شان، عافیت/ به عمرشان، عزت/ به رزق شان، برکت/ و به وجودشان، جهت عطا فرما «آمین»

سال نو بر تمامی هنرمندان مبارک باد.

ارادتمند اردشیر مددکار دهکردی




مطالب مرتبط

هنرمند تئاتر و مسئول جلسات نقد بررسی چهارمین همایش تئاتر تک مطرح کرد:

لزوم حمایت متولیان از گروه‌های تئاتر
هنرمند تئاتر و مسئول جلسات نقد بررسی چهارمین همایش تئاتر تک مطرح کرد:

لزوم حمایت متولیان از گروه‌های تئاتر

معتمدی، هنرمند تئاتر و مسئول جلسات نقد بررسی چهارمین همایش تئاتر تک می‌گوید: لازم است متولیان امر باتوجه به وضعیت اقتصادی تاجایی که امکان دارد حمایت‌های مالی را از گروه‌های تئاتر داشته باشند.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هنر نمایش گویاترین ابزار هنری است
پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هنر نمایش گویاترین ابزار هنری است

پیام احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در پیامی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی با تبریک این‌ روز به تمامی فعالان این عرصه هنری گفت: بی‌شک جامعه‌ای که بتواند از هنر نمایش به عنوان گویاترین ابزار هنری در مسیر راست و درست بهره گیرد، راه را برای بازنمایی هویت ...

|

پلاتوی بروجن  میزبان نمایش «آخرین حکایت فرهاد»

پلاتوی بروجن میزبان نمایش «آخرین حکایت فرهاد»

نمایش «آخرین حکایت فرهاد» به نویسندگی مهدی میرباقری و کارگردانی سروش ضیاء بروجنی کاری از گروه هنری هی جار از 28 بهمن ماه 1402 اجرای خود در پلاتوی نمایش فرهنگ سرای بروجن را آغاز کرده است.

|

نظرات کاربران