در حال بارگذاری ...

هنرمندان چهارمحال و بختیاری برگزیده جشنواره ملی تئاتر شبستان شدند

سه هنرمند چهارمحال و بختیاری در آیین پایانی نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان به عنوان برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در چهارمحال و بختیاری، آیین پایانی نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان سه هنرمند استان در بخش‌های نمایش‌نامه‌نویسی، بازیگری بانوان و طراحی پوستر و بروشور توانستند به عناوین برگزیده دست یابند.

در این جشنواره ملی که در چهار محور تئاتر کاغذی، کودک و نوجوان، عمومی و مهر برگزار شد، فاطمه جعفری برای نمایش «قدم نو رسیده» از کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) شهر گوجان شهرستان فارسان، لوح تقدیر بخش طراحی پوستر و بوشور محور مهر را دریافت کرد.

در همین محور، علی میرزا عمادی برای نمایش «گیلدا» کاری از کانون فرهنگی هنری حضرت امیرالمومنین (ع) مسجد جامع شهر سفیددشت شهرستان بروجن، لوح تقدیر بخش نمایشنامه‌نویسی را به دست آورد.

مائده معصومی دیگر هنرمند استان هم برای بازی در نمایش «چادر سفید» از کانون فرهنگی هنری حضرت امیرالمومنین (ع) مسجد جامع شهر سفیددشت شهرستان بروجن، رتبه سوم بازیگری بانوان در محور کودک و نوجوان جشنواره ملی تئاتر شبستان را به خود اختصاص داد.

جشنواره تئاتر شبستان اسفند 1402 با شعار «مسجد، تئاتر، آگاهی» و با رقابت ۲۹ گروه راه یافته به مرحله نهایی در ۱۴ مسجد تهران اجرا شد.

«مسجد و پیرزن»، «چادر سفید»، «گیلدا» و «قدم نو رسیده» چهار نمایش راه یافته از چهارمحال و بختیاری به مرحله پایانی این رویداد ملی‌ را تشکیل می‌دهند.

گفتنی است به همت دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری چهارمحال و بختیاری  در سال 1401 و فعال کردن گروه های نمایشی در سطح استان تئاتر بچه های مسجد استان جان دوباره گرفت و بیشتر متون آثار راه یافته و کار شده توسط هنرمندان مسجد در استان از تولیدات دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری است. 




مطالب مرتبط

گفت و گو با کارگردان شرکت کننده در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی چهارمحال و بختیاری

حسین وکیلی: حضور داوران غیر بومی انتخاب خوبی است
گفت و گو با کارگردان شرکت کننده در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی چهارمحال و بختیاری

حسین وکیلی: حضور داوران غیر بومی انتخاب خوبی است

حسین وکیلی کارگردان نمایش « عامدانه،عاشقانه،قاتلانه..» با ابراز خرسندی از انتخاب تعداد بیشتر آثار در این جشنواره، حضور داوران غیر بومی در را انتخاب خوبی دانست که بهتر است در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری

علیرضا فرهنگ: تئاتر نیازمند تخصیص بودجه کافی است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری

علیرضا فرهنگ: تئاتر نیازمند تخصیص بودجه کافی است

علیرضا فرهنگ کارگردان شرکت کننده در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی چهارمحال و بختیاری، کمبود بودجه و امکانات اجرایی و همچنین کم انگیزه شدن هنرمندان استان برای اجرا را بزرگترین چالش این روز های تئاتر استان ها دانست و ابراز امیدواری کرد مسئولان تلاش بیشتری در جهت بهبود ...

|

پلاتوی بروجن  میزبان نمایش «آخرین حکایت فرهاد»

پلاتوی بروجن میزبان نمایش «آخرین حکایت فرهاد»

نمایش «آخرین حکایت فرهاد» به نویسندگی مهدی میرباقری و کارگردانی سروش ضیاء بروجنی کاری از گروه هنری هی جار از 28 بهمن ماه 1402 اجرای خود در پلاتوی نمایش فرهنگ سرای بروجن را آغاز کرده است.

|

اجرای نمایش «زاغ  ها» در بروجن

اجرای نمایش «زاغ ها» در بروجن

نمایش «زاغ ها» نوشته میترا احمدی و کارگردانی علیرضا فرهنگ از 3 تا 10 بهمن در پلاتوی نمایش فرهنگ سرای بروجن به روی صحنه است.

|

بانوی هنرمند بروجنی‌ در جشنواره تئاتر راه ابریشم تقدیر شد

بانوی هنرمند بروجنی‌ در جشنواره تئاتر راه ابریشم تقدیر شد

بانوی هنرمند چهارمحال و بختیاری که‌ با گروه نمایشی «عاشقانه، عامدانه، قاتلانه» از بروجن در جشنواره تئاتر منطقه‌ای‌ راه ابریشم حضور داشت، عنوان شایسته تقدیر بخش بازیگری زن این جشنواره را به دست آورد.

|

نظرات کاربران