در حال بارگذاری ...
...

با اعلام مدیر واحد نمایش حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری

داوران چهارمین جایزه نمایشنامه نویسی شیدای دهکردی معرفی شدند

با اعلام مدیر واحد نمایش حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری

داوران چهارمین جایزه نمایشنامه نویسی شیدای دهکردی معرفی شدند

امین بسیم مدیر واحد نمایش حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری از انتخاب شهرام کرمی، میلاد اکبر نژاد و غلامحسین دولت آبادی به عنوان داوران چهارمین جایزه ملی نمایشنامه‌نویسی شیدای دهکردی خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در چهارمحال و بختیاری، چهارمین جایزه ملی نمایشنامه‌نویسی شیدای دهکردی به منظور ارج نهادن به هنر نمایشنامه‌نویسی و با هدف تولید نمایشنامه و معرفی نمایشنامه‌نویسان خلاق و دست‌یابی به تولیدات نمایشی مطلوب و اثرگذار از سوی حوزه هنری استان برگزار می‌شود.

امین بسیم مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: در این دوره از جشنواره شهرام کرمی، میلاد اکبر نژاد و غلامحسین دولت آبادی سه چهره شناخته شده  هنرهای نمایشی کشور کار داوری را برعهده دارند.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری یادآور شد: این جایزه به صورت دو سالانه برگزار می‌شود و نمایشنامه‌های منتخب این جایزه، به صورت مجموعه نمایشنامه به چاپ خواهد رسید  و مجموعه نمایشنامه «سکوت شب یلدا» منتخبی از آثار دوره‌های قبلی این جایزه نمایشنامه نویسی در استان چهارمحال و بختیاری است که از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

او هدف از نام‌گذاری این جایزه با عنوان «شیدای دهکردی» را معرفی یکی از شخصیت‌های برجسته فرهنگی و هنری چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و گفت: عباس‌خان بن اسحاق شیدای دهکردی از شعراء و دانشمندان عالی‌قدر قرن چهاردهم هجری است که اهل استان چهارمحال و بختیاری و شهر شهرکرد است که این دوره جایزه به نام این شاعر عالی قدر نام گذاری شده است.

20 تیر ماه نشست جمع بندی و داوری آثار چهارمین جایزه نمایشنامه نویسی شیدای دهکردی در تهران برگزار خواهد شد و منتخبین این جایزه اوایل مرداد ماه 1403 در شهرکرد معرفی می‌شود.