در حال بارگذاری ...
یاداشت فرشید بزرگ نیا رئیس انجمن هنرهای نمایشی چهارمحال و بختیاری درباره برگزاری جشنواره سی ویکم:

تئاتر، مردم، جشنواره

بی شک همه هنرها به ویژه هنر تئاتر در بازخورد و اشتراک جامعه هویت پیدا می کنند. این اشتراک به طور حتم مستلزم داشتن و بودن امکانات و زیرساخت های اولیه است.

بی شک همه هنرها به ویژه هنر تئاتر در بازخورد و اشتراک جامعه هویت پیدا می کنند. این اشتراک به طور حتم مستلزم داشتن و بودن امکانات و زیرساخت های اولیه می باشد. این زیرساخت ها بخشی از وظایف حکومت ها  است که شامل احداث سالن ها، پلاتو ها، باکس و همچنین کمک و یاری به هنرمندان می باشد. در صورت وجود چنین شرایطی است که حرکتی نمادین در بین هنرمندان شروع و از طرفی چون شرایط مهیاست جامعه نیز پذیرش این حرکت را دارد و در نتیجه عرضه هنر هنرمندان و آمادگی برای پذیرش جامعه ای پویا و در حال رشد و حرکت به سمت تعالی را مقدر می سازد.

در این بین یکی از راه های رسیدن به تعالی، برگزاری جشنواره های تئاتر می باشد. جشنواره ها راه رشد و تعالی و ارتقاء هنر را فراهم می آورند چون عرصه حضور و بروز استعداد های خلاق ناب و جوان می باشد ولی در این بین نباید فراموش کرد که گاه جشنواره زدگی در تئاتر نع تنها سود و ثمر و ارتقایی ندارد بلکه می تواند تبدیل به یک مرض مسری شود که تئاتر خاصیت ابتدایی اش را نیز از دست بدهد که همانا تئاتر برای مردم است.

از این رو توصیه انجمن به دوستان، تلاش برای تولید مستمر و تبدیل این استمرار به یک جریانی است که بتواند جامعه را نیز همراه خود کند و ارتقاء و تعالی واقعی را به دنبال داشته باشد.

به عنوان یک نقیصه تولید مستمر و تبدیل این استمرار به یک جریان و در نهایت حضور در جشنواره ها به این بعد که صرفا عملی باشد برای عرضه و بروز استعداد و تلاش برای رفع نقیصه ها موردنظر است و جز این تلاشی بیهوده است.

فرشید بزرگ نیا




مطالب مرتبط

گفت و گو با کارگردان شرکت کننده در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی چهارمحال و بختیاری

حسین وکیلی: حضور داوران غیر بومی انتخاب خوبی است
گفت و گو با کارگردان شرکت کننده در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی چهارمحال و بختیاری

حسین وکیلی: حضور داوران غیر بومی انتخاب خوبی است

حسین وکیلی کارگردان نمایش « عامدانه،عاشقانه،قاتلانه..» با ابراز خرسندی از انتخاب تعداد بیشتر آثار در این جشنواره، حضور داوران غیر بومی در را انتخاب خوبی دانست که بهتر است در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری

علیرضا فرهنگ: تئاتر نیازمند تخصیص بودجه کافی است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری

علیرضا فرهنگ: تئاتر نیازمند تخصیص بودجه کافی است

علیرضا فرهنگ کارگردان شرکت کننده در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی چهارمحال و بختیاری، کمبود بودجه و امکانات اجرایی و همچنین کم انگیزه شدن هنرمندان استان برای اجرا را بزرگترین چالش این روز های تئاتر استان ها دانست و ابراز امیدواری کرد مسئولان تلاش بیشتری در جهت بهبود ...

|

پلاتوی بروجن  میزبان نمایش «آخرین حکایت فرهاد»

پلاتوی بروجن میزبان نمایش «آخرین حکایت فرهاد»

نمایش «آخرین حکایت فرهاد» به نویسندگی مهدی میرباقری و کارگردانی سروش ضیاء بروجنی کاری از گروه هنری هی جار از 28 بهمن ماه 1402 اجرای خود در پلاتوی نمایش فرهنگ سرای بروجن را آغاز کرده است.

|

نظرات کاربران