در حال بارگذاری ...
علیرضا کوشک جلالی کارگردان نمایش « پابرهنه، لخت، قلبی در مشت»

کرونا مجبورمان کرد به سوی کشف شیوه های نوین ارتباطی گام برداریم

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از چهارمحال و بختیاری، علیرضا کوشک جلالی کارگردان نمایش « پابرهنه، لخت، قلبی در مشت» شرکت کننده در سی و دومین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری گفت: در این دوران تلخ که مرگ تدریجی و طاقت‌فرسا و افسردگی مطلق در گوشه و کنار شهر کمین کرده است تجربه سختی را از سر میگذرانیم که کمتر نسلی طعم آن را چشیده است. انسان این دوران به سرگشتگی وحشتناکی دچار شده است که دارای جنبه های بسیاری مثبتی نیز می باشد، که این خود حاکی از آبزورد بودن زمانه ما است. بخشی از تجارب زندگی ما کمدی است و بخش دیگرش تراژدی. زندگی این گونه است در غمگین‌ترین لحظات، چیزهای احمقانه‌ای از ذهنتان می‌گذرد که باعث می‌شوند شما بخندید. دنیای ما خطی و یکنواخت نیست. در هر پدیده اجتماعی چیزهایی وجود دارد که شما را به خنده، خلاقیت و تفکر بیاندازد.

کوشک جلالی افزود:  کرونا مجبورمان کرد به سوی کشف شیوه های نوین ارتباطی گام برداریم که این شیوه‌ها، هم بسیار دشوار و هم امیدوارکننده هستند، چراکه پتانسیل تازه‌ای به منظور همکاری های گسترده، در سطح جهانی را را ایجاد می‌کند و شاید بتوان به وسیله این امکانات جدید، از این شرایط نامطلوب بهترین بهره را برد.

به گفته وی کرونا دنیا را به تعطیلی محکوم کرده و ما چارهای نداریم جز این که دنیا را با پناه بردن به هنر به مسیر زندگی رهنمون کنیم تا چراغ تئاتر، چراغ زندگی در میهنمان رنگ نبازد.

این کارگردان برجسته تئاتر کشور درباره کار در استان چهارمحال و بختیاری گفت: کار در شهرستان ها برای من امری است مقدس و پر اهمیت. این دومین تجربه من در شهر کرد است، امکانات تئاتر در این شهر بسیار محدود و کم است ولی در عوض دارای هنرمندان خلاق بسیار و  مردمی مهربان است.

کوشک جلالی درباره موضوع نمایش «پابرهنه، لخت، قلبی در مشت» اینگونه می گوید: فجایعى وجود دارند که زندگى انسان‏ ها را در مدت کوتاهى زیر و رو می کنند. آیا اصولاً می توان با چنین فجایعى کنار آمد؟ على دلیر کارگر ترک در آلمان، قربانى یک آتش‏ افروزى می شود که جوانان نژادپرست مسبب آن بوده‏ اند . خانه‏ اش طعمه‏ آتش می گردد و زن و پسرش را از دست می دهد. او با طنزی سیاه و ابزورد، اتفاقات گذشته را بسیار مفرح، مرور می کند.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری ، نمایش «پابرهنه، لخت، قلبی در مشت» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا کوشک جلالی است که از سوی گروه تئاتر آرام شهرکرد با بازی رضا ولی پور دهکردی یکم دی ماه ساعت 19 در تماشاخانه مهر شهرکرد به روی صحنه رفت.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به «طاهره سلیمانی دهکردی» دستیارکارگردان، « زهرا قائدی» منشی صحنه، « آرمان براتی» مدیر صحنه، «علی عبادیان» طراح پوستر، «داوود امینیان » نورپرداز، «سجاد شیرازی» و « سحر آذرخش» گریم اشاره کرد.

گفتنی است سی و دومین جشنواره ی تئاتر استان چهارمحال و بختیاری به دبیری فرشید بزرگ نیا  از 1 الی 4 دی ماه 1399 در شهرکرد برگزار می‌شود و مخاطبین نمایش ها می توانند از طریق فضایی مجازی به نمایش های مورد علاقه خود را تماشا کنند.

 




مطالب مرتبط

رضا ولی‌پور دهکردی، کارگردان نمایش «برانکو باریچو»

جشنواره تئاتر استانی در ترغیب هنرمندان جوان بسیار موثر است
رضا ولی‌پور دهکردی، کارگردان نمایش «برانکو باریچو»

جشنواره تئاتر استانی در ترغیب هنرمندان جوان بسیار موثر است

رضا ولی‌پور دهکردی، نویسنده و کارگردان نمایش «برانکو باریچو»، برگزاری جشنواره‌های تئاتر استانی را در ترغیب هنرمندان جوان برای پرداختن به این هنر، بسیار موثر می‌داند.

|

سیروس همتی داور سی و پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری:

جای تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره‌های استانی خالی است
سیروس همتی داور سی و پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری:

جای تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره‌های استانی خالی است

داور سی و پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری با اشاره به خالی بودن جای تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره‌های تئاتر استانی گفت: سرمایه‌گذاری و ارائه آموزش در این حوزه به دلیل اهمیت بُن‌مایه تئاتر کودک و نوجوان و ضرورت پشتوانه سازی برای آینده تئاتر لازم است.

|

مهم‌ترین رویداد هنری استان با همدلی هنرمندان تئاتر برگزار شد

مهم‌ترین رویداد هنری استان با همدلی هنرمندان تئاتر برگزار شد

جشنواره تئاتر استانی به عنوان با سابقه ترین رویداد هنری استان هر ساله با همدلی و همراهی هنرمندان تئاتر استان برگزار می شود چهره های هنری پنهانی که تمام تلاش خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره هر سال انجام می دهند.

|

نظرات کاربران