در حال بارگذاری ...
...

روایت زوج نقال چهارمحال و بختیاری از پرده نقالی بی بی مریم بختیاری

زوج هنرمند چهارمحال و بختیاری در ویژه برنامه «روایت بی‌بی مریم بختیاری» از پرده نقالی این بانوی بختیاری رونمایی کردند و برای اولین بار این پرده نمایشی را نقل کردند.

به گزارش خبر نگار ایران تئاتر در چهارمحال و بختیاری، مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان گفت: ویژه برنامه "روایت بی‌بی مریم بختیاری" از سوی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در قلعه تاریخی شهر جونقان برگزار و در این آیین از پرتره و پرده نقالی این بانوی مبارزه با استعمار رونمایی شد.

امین بسیم افزود: حوزه هنری انقلاب اسلامی به منظور معرفی شخصیت استکبارستیزی بی‌بی مریم بختیاری اقدام به برگزاری برنامه " روایت بی بی مریم " در قلعه جونقان موزه مشروطه شناسی چهارمحال و بختیاری نمود که در همین راستا و جهت معرفی این شخصیت استانی اجرای نقالی و پرده‌خوانی توسط زوج هنری استان اردوان بیرگانی، مهرانگیز قلاوند و گردآفرید بیرگانی از سوی واحد نمایش تولید و اجرا شد.

بسیم استقبال مخاطبان از اجرای نقالی و پرده خوانی را بسیار ارزیابی کرد و گفت: اردوان بیرگانی و مهر انگیز قلاوند به همراه دخترشان گرد آفرید پیش از این نیز به منظور معرفی شاهنامه فردوسی و نقل آن تور اجرای را در شهر های مختلف ایران برگزار کردند که با استقبال خوب مخاطبان روبه رو شده است.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: توجه به هنرهای بومی و سنتی از اهداف مهم حوزه هنری استان است و تلاش داریم با هنر نمایش بتوانیم چهره های مهم و تاثیر گذار استان در تاریخ را بسل جوان و نوجوان معرفی کنیم.

اجرای این نقالی چهارشنبه 30 خرداد در موزه مشروطه شناسی شهر جونقان به روی صحنه رفته است و به زودی فیلم آن نیز در صفحات مجازی و سایت حوزه هنری بارگذاری خواهد شد.